La campanya posa al centre el malestar dels joves amb la massificació i declara que “Mallorca pot ser molt més que un aparador turístic”
Aquest dimecres, a les escales de la Seu (Palma), Mallorca Nova ha presentat la campanya “Podria ser ca nostra”. Amb aquesta campanya, l’organització juvenil sobiranista vol manifestar que la majoria de les conseqüències de la massificació turística recauen sobre els joves: feines precàries, falta d’habitatge, gentrificació… Per això, la campanya persegueix destacar que una Mallorca amb menys turisme no sols és possible, sinó que garantiria una vida millor pel jovent de l’illa. Amb la campanya, Mallorca Nova pretén mobilitzar el jovent les pròximes dues setmanes, fent accions a cada racó de Mallorca i convidant a pensar una illa diferent de l’actual.
“Podria ser ca nostra” vol posar sobre la taula com el turisme massiu impedeix als joves poder tenir un projecte de vida a Mallorca. En paraules de la secretària general de Mallorca Nova, Maria Victòria Llull, “el turisme transforma les nostres vides”. Segons les declaracions a la premsa, “vivim en una economia que ens expulsa en tots els sentits: ens impedeix un treball digne, ens nega el dret a emancipar-nos de casa dels pares, ens bloqueja l’accés a l’habitatge, ven la nostra terra , folkloritza la nostra cultura i s’oblida del nostre parlar únic”. Per això, la campanya demana tres principis claus que ordenin les polítiques públiques a aquesta terra: decreixement, per alliberar temps i espais per la gent; habitatge, destinat a qui habita i no qui ens visita; i vida, per poder donar oportunitats al jovent i repensar quin model volem per Mallorca. La campanya vol posar així el focus en com una Mallorca amb menys turisme podria ser un país més pròsper per al seu jovent, un lloc on tenir una llar, gaudir del temps lliure, preservar els recursos de l’illa o tenir una feina digna. En definitiva, “volem assenyalar que Mallorca pot ser més que un aparador”.
Des de l’organització conviden a tots els joves a participar de la campanya, sigui compartint el material a les xarxes o actuant als seus pobles i barris. Com explica Maria Victòria: “Aquesta campanya vol arribar a tots els indrets de l’illa. Convidam a tots els joves de Mallorca, a participar, a organitzar-se i a penjar els cartells de la campanya a cada racó del seu poble”. Per aquest motiu, l’organització ha fet uns cartells personalitzables perquè tothom els pugui editar i penjar als seus barris i carrers. Els cartells usen tres lemes de campanya: “podria ser ca nostra”, “podria ser on viure bé” i “podria ser Mallorca”. Per la seva banda, l’organització anirà fent accions al llarg de les pròximes campanyes de manera descentralitzada, presentant la campanya a totes les zones de l’illa. Alhora, des de Mallorca Nova, aprofiten la presentació per anunciar la seva participació en la manifestació de dia 21 de juliol, convocada per les entitats de la societat civil i la plataforma “Menys Turisme, més vida” per dir prou a la massificació del turisme.